Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

Darmowa dostawa motorem zakupów w Internecie

26 listopad 2015

Darmowa dostawa dla 90% kobiet stanowi czynnik wpływający na wybór miejsca zakupów internetowych. Z takiej okazji klientki będą mogły skorzystać już 1 grudnia br., kiedy to po raz szósty odbędzie się ogólnopolska inicjatywa internetowa, Dzień Darmowej Dostawy.

 

Darmowa dostawa to ważny czynnik wpływający na zadowolenie klientów z zakupów internetowych. W pierwszym tygodniu listopada br. firma badawcza PMR Consulting & Research przebadała użytkowniczki Internetu. Jak wynika z badań gratisowa dostawa to czynnik wpływający na wybór miejsca zakupów aż dla 90% kobiet. O ogólnopolskiej akcji Dzień Darmowej Dostawy słyszało 57,4% respondentek i prawie 40% z nich wzięło w niej udział. 9 na 10 kobiet uważa, że Dzień Darmowej Dostawy to inicjatywa najbardziej pożądana w okresie zakupów świątecznych. Natomiast prawie 37% widziałoby użyteczność tej akcji przed takimi okazjami jak Dzień Dziecka czy Dzień Matki. Ciekawostką jest także fakt wskazania przez ponad 15% badanych pań początku roku szkolnego jako czasu, kiedy inicjatywa Dnia Darmowej Dostawy byłaby przydatna.

 

Pytany o ocenę powyższych wyników Krzysztof Bartnik, pomysłodawca Dnia

Darmowej Dostawy, cieszy się, że inicjatywa oraz dedykowana jej strona są dobrze postrzegane przez klientki. – Fakt, że nasze działanie jest w oczach klientów pożyteczne to dla nas duża satysfakcja. Cieszy nas też rosnąca rozpoznawalność akcji, cały czas pracujemy, aby te wyniki poprawiać zarówno wśród klientów, jak i sklepów internetowych – mówi Krzysztof Bartnik.

 

Przywiązanie klientów do darmowej dostawy

 

Trend ten potwierdzają również regularnie przeprowadzane badania na zachodnich rynkach, z których wynika, że bez oferowania darmowej dostawy aż ponad 55% klientów rozważa porzucenie koszyka zakupowego. Okazuje się także, że bezpłatna przesyłka jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi zapobiegających temu zjawisku. Sprzedawcy internetowi dobrze sobie z tego zdają sprawę i 64% z nich wskazuje na darmową dostawę jako najbardziej skuteczniejszą formę promocji.

 

Już ponad 1700 sklepów zgłosiło się do akcji

 

Dzień Darmowej Dostawy, który odbędzie się we wtorek 1 grudnia 2015, organizowany jest po raz szósty. Tego dnia w godzinach od 00:01 do 23:59 klienci będą mogli zrobić zakupy online w sklepach internetowych, których lista będzie dostępna na stronie www.dziendarmowejdostawy.pl. Koszt dostawy dla zamówień złożonych tego dnia wyniesie 0 zł niezależnie od metody płatności i rodzaju dostawy. Akcja obejmuje swym zasięgiem wyłącznie zamówienia z


dostawą na terytorium Polski. Do końca listopada, czyli do zakończenia zapisów, strona będzie codziennie aktualizowana o kolejne sklepy, które przyłączyły się do akcji. Zakwalifikowane podmioty są weryfikowane przez serwis eKomercyjnie.pl oraz zobowiązane do przestrzegania regulaminu Dnia Darmowej Dostawy.

 

Dzień Darmowej Dostawy 2015 wspierają firmy świadczące usługi dla branży e-commerce. Partnerami premium Dnia Darmowej Dostawy są firmy: FurgonetkaDziś.pl, Spinacz.pl, Przelewy24.pl,  Ceneo.pl oraz RAJAPACK. Partnerem akcji jest również firma badawcza PMR Consulting & Research. Partnerami standard są: Pakamera.pl, SuperPaczka.pl, RedCart.pl, IAI-Shop.com, DPD Polska, Okazje.info, Opineo.pl, GetResponse.pl, Freshmail.pl, Sempai.pl, Domodi.pl, Homebook.pl, AllAni.pl, Skapiec.pl.

 

Badanie zostało zrealizowane w dniach od 3 do 6 listopada 2015 metodą ankiet internetowych (ang. CAWI - Computer Assisted Web Interview) przez PMR Consulting & Research. W badaniu wzięła udział reprezentatywna próba (N=1010) pełnoletnich kobiet, użytkowniczek Internetu.