Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

C- Star: nowe targi

Obrazek
Euroshop 2014 - Dussledorf
9 lipca 2014

Czyli Euroshop w Szanghaju

W dniach 13 - 15 maja 2015 roku, po raz pierwszy w Szanghaju, odbędą się nowe targi C-Star. Wydarzenie stanowiące część rodziny targów EuroShop zostało specjalnie dostosowana do charakteru chińskiego rynku. Już 300 firm z 38 krajów wyraziło zainteresowanie wystawieniem się na nowych targach handlu detalicznego w Chinach. Zgłoszenia nadeszły już z US: z 1,35 mld mieszkańców A, Australii, Francji i samych Chin.

Chiny z 1,35 mld mieszkańców są najludniejszym krajem na świecie, czwartym pod względem powierzchni. Szanghaj jest jednym z 4 chińskich miast o najwyższych dochodach netto na osobę. Ta dwudziestotrzymilionowe aglomeracja o najwyższym w Chinach odsetku firm zagranicznych, w tym wielu czołowych marek, oferuje niezrównane możliwości. Dynamiczny wzrost liczby centrów handlowych w Szanghaju sprawia ponadto, że to centrum biznesu generuje coraz wyższy popyt w handlu detalicznym. Obecnie istnieje tam około 100 centrów handlowych, wiele innych jest właśnie w budowie. Każdego roku otwiera się w Chinach około 300 centrów handlowych. Szacuje się, że

do 2015 roku ich łączna liczba osiągnie 4000. Dla porównania: obecnie w całych Niemczech funkcjonuje mniej niż 460 galerii handlowych.

Wysoki popyt i rosnące oczekiwania obywateli chińskich względem jakości produktów spowodują znaczny wzrost liczby atrakcyjnych, lokalnych marek, które z kolei zwiększą zainteresowanie oryginalnymi i ekskluzywnymi rozwiązaniami w dziedzinie wystroju sklepów stacjonarnych. W związku z tym zapotrzebowanie na wydarzenia w rodzaju targów EuroShop stale rośnie. Firma Messe Düsseldorf spotkała się z prośbami, zarówno chińskich, jak i zagranicznych wystawców EuroShop, o stworzenie samodzielnej platformy dla handlu detalicznego w Chinach.

C-star będzie kontynuować model wypracowany przy targach EuroShop, obejmując takie obszary, jak wyposażenie sklepów, oświetlenie, chłodnictwo, projektowanie sklepów, technologie handlu detalicznego, visual merchandising i marketing, a także, na mniejszą skalę i szczególnie dostosowaną do chińskiego rynku, budowę stoisk wystawowych. Takie koncepcje, jak na przykład Designer-Village, będą również realizowane w ramach C-star 2015 analogicznie do EuroShop.

Jak w trakcie EuropShop 2014, motyw sprzedaży wielokanałowej będzie odgrywać kluczową rolę w C-star, ponieważ Chińska Republika Ludowa jest najbardziej atrakcyjnym rosnącym rynkiem dla działalności e-commerce. W Chinach obecnie rejestruje się 618 milionów użytkowników Internetu, z czego 164 mln dokonuje zakupów online, generujących roczną sprzedaż na poziomie 23 miliardów

dolarów.