Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

Kolejne wdrożenie systemu ERP w branży odzieżowej

Obrazek
Kolejne wdrożenie systemu ERP w branży odzieżowej
Kolejne wdrożenie systemu ERP w branży odzieżowej
25 kwietnia 2015

Polski producent obuwia usprawnia sprzedaż i produkcję dzięki systemowi ERP Navireo
RenBut – polski producent obuwia dziecięcego i młodzieżowego – wdrożył system ERP Navireo firmy InsERT. Nowe oprogramowanie umożliwiło m.in. wprowadzenie ujednoliconego systemu symboliki produktów i usprawnienie przepływu informacji. Firma szybciej realizuje zamówienia oraz precyzyjniej tworzy plany produkcyjne.


Dzięki wdrożeniu Navireo RenBut zintegrował zarządzanie i ulepszył funkcjonowanie poszczególnych działów. Wprowadzono przede wszystkim nowy, ujednolicony system symboliki produktów. Ponadto wdrożone zostały narzędzia umożliwiające łatwe posługiwanie się numerami, kolorami i modelami obuwia. Usprawniono obieg informacji na linii przedstawiciele handlowi – dział sprzedaży – produkcja, w efekcie czego firma może szybciej realizować zamówienia oraz trafniej przygotowywać plany produkcyjne. Udoskonalono operacje magazynowe i inwentaryzacje, m.in. poprzez stworzenie specjalnych arkuszy inwentaryzacyjnych, uwzględniających specyfikę działalności przedsiębiorstwa. Wdrożone rozwiązanie posiada rekomendacje firm z branży. Navireo wykorzystują m.in.: Badura, Eva Minge Design, Ptak Moda, Volcano.

– System Navireo zdecydowanie usprawnił pracę zarówno w centrali, jak i u naszych przedstawicieli terenowych – mówi Elżbieta Szymańska, szefowa działu sprzedaży firmy RenBut. Dzięki

nowemu systemowi ERP producent obuwia zyskał dodatkowe narzędzie usprawniające procesy sprzedaży i obsługi klienta. Przedstawiciele handlowi zostali wyposażeni w notebooki ze zdalnym dostępem do systemu i odpowiednimi interfejsami do składania zamówień. Z kolei dział sprzedaży wykorzystuje nowe możliwości kontroli realizacji zamówień dzięki mechanizmowi ich flagowania.

Dotychczas RenBut korzystał z tzw. oprogramowania pudełkowego. Wraz z rozwojem firmy, poszerzaniem oferty i rozbudową sieci sprzedaży, pojawiło się zapotrzebowanie na dodatkową, dedykowaną funkcjonalność. Firma potrzebowała precyzyjnego zarządzania bazą produktową, uporządkowania procedur związanych z zamówieniami od klientów, usprawnienia pracy przedstawicieli handlowych, poprawienia funkcjonowania magazynu sklepu internetowego, a także usprawnienia procesów inwentaryzacyjnych.

– Nasz wybór padł na system Navireo, ponieważ posiada on rozbudowaną funkcjonalność i można go dostosować do unikalnych potrzeb firmy – wyjaśnia Renata Gawrzydek, współwłaścicielka firmy RenBut. Elastyczność i wszechstronność wybranego oprogramowania gwarantowała producentowi zaspokojenie specyficznych potrzeb. Na korzyść nowego programu przemawiała także możliwość łatwego przeniesienia do Navireo wszystkich danych historycznych (handlowych, finansowo-księgowych, kadrowo-płacowych) z dotychczas używanego systemu. – To rozwiązanie gwarantowało nam realizację założonych celów i poprawę efektywności działania przedsiębiorstwa. Przejście z dotychczasowych programów pudełkowych miało się odbyć, i odbyło się, całkowicie bezboleśnie i przy stosunkowo niedużych kosztach – podsumowuje współwłaścicielka firmy. Nie bez znaczenia

były pozytywne doświadczenia z wykorzystywanymi dotychczas programami firmy InsERT – producenta Navireo, gwarancja szkoleń i opieki posprzedażnej, a także konkurencyjna cena.

Wdrożenie Navireo zrealizowała firma Tespin. – RenBut to modelowy przykład przedsiębiorstwa, któremu przestały wystarczać rozwiązania zawarte w systemach pudełkowych – mówi Jarosław Szolc z firmy Tespin.
– Implementacja funkcjonalności, na którą pozwala system Navireo, daje wiele korzyści naszemu klientowi, ale również wiele satysfakcji nam, jako wdrożeniowcom. Problemy, z którymi dotychczas borykał się dział sprzedaży RenButu, udało się wyeliminować, stosując dokładnie zaprojektowane i uszyte na miarę rozwiązanie – dodaje przedstawiciel firmy wdrożeniowej.

– Współpraca z firmą wdrożeniową wymagała od ich pracowników zrozumienia specyfiki naszego asortymentu, a także procesów produkcji i realizacji zamówień. Zespół informatyków okazał się wyjątkowo prężny, szybko przedstawiał różne warianty rozwiązań. Po zakończonym procesie wciąż możemy liczyć na wsparcie specjalistów z firmy wdrożeniowej Tespin, a w planach mamy realizację kolejnych zagadnień – mówi Elżbieta Szymańska.