Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

REDAN - podsumowanie miesiąca

Obrazek
TOP SECRET
13 listopad 2013

40,7 mln zł wyniosły w październiku br. obroty właściciela marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket. Sprzedaż zmniejszyła się o 9% w porównaniu do tego samego miesiąca 2012 roku. Sieć TextilMarket rozwijała się zgodnie z planem. Gorszy miesiąc zanotował jednak segment modowy, z powodu opóźnienia w dostawie nowej kolekcji. Pełna oferta jesienno/zimowa jest już dostępna w sklepach.

- Jesteśmy zadowoleni z tempa rozwoju sprzedaży w sieci dyskontowej TextilMarket, która kolejny miesiąc z rzędu notuje nie tylko dodatnią dynamikę obrotów, ale także wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych. Dzięki temu w tym segmencie wyraźnie poprawiamy wyniki – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A.

Sieć dyskontowa TextilMarket w październiku osiągnęła obroty w wysokości 21,9 mln zł, czyli o 3% większe niż przed rokiem. Sprzedaż po dziesięciu miesiącach br. wynosiła 189,1 mln zł i była wyższa
o ok. 5% r./r.

TextilMarket na koniec października składał się z 281 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,2 tys. m2, co oznacza wielkość sieci analogiczną

do października 2012 r. - Po udanych pierwszych dziewięciu miesiącach, w październiku zanotowaliśmy niestety pogorszenie obrotów w segmencie modowym. Jest to konsekwencją opóźnienia zatowarowania sklepów nową ofertą jesienno/zimową. Jednak pod koniec października półki naszych sklepów fashion były już wypełnione bieżącą kolekcją Top Secret. – dodał Bogusz Kruszyński.

W sieci modowej sprzedaż w październiku pogorszyła się r./r. o 20% do 18,8 mln zł. Z tego, ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,6 mln zł, co oznacza prawie 2% wzrost względem października 2012 r. Narastająco, od stycznia do października, przychody ze sprzedaży artykułów segmentu modowego pod markami Top Secret, Troll, Drywash i Happy Kids wyniosły 178,9 mln zł, co oznacza wzrost o 7% r./r. W tym okresie handel w e-sklepach zapewnił 22,6 mln zł, czyli 40% więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia punktów handlowych sieci sprzedaży sektora fashion na koniec października 2013 r. wyniosła 39,1 tys. m2, co oznacza wzrost r./r. o ok. 6%.

Łącznie w październiku br. szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów zrealizowanych przez Grupę Redan wyniosła 40,7 mln zł i była o 9% niższa względem tego miesiąca w minionym roku. Narastająco przez pierwszych dziesięć miesięcy łączne obroty wzrosły r./r. o 6% do 368

mln zł. Na koniec października powierzchnia handlowa sieci wyniosła 100,3 tys. m2, co oznacza 2% przyrost r./r.